MAKLUMAN TERKINI:AKTIVITI PERTANDINGAN OKT: HIASAN KASIH SAYANG BERSAMA KELUARGA | PERTANDINGAN MEWARNA POSTER TAHAP 1 | MELUKIS POSTER TAHAP 2.......PASTIKAN MURID2 CAKNA PADA TELEGRAM B&K UNTUK DAPATKAN INFO AKTIVITI YANG MENARIK SEPANJANG BULAN OKTOBER

INFO AKTIVITI B&K TAHUN 2021


AKTIVITI B&K BULAN OKTOBER

1. Intervensi Saringan Minda Sihat Tahun 5&6
2. Program Sambutan Bulan Kaunseling,
3. Ceramah Keibubapaan
4. Pertandingan Hiasan Kasih Sayang
5. Pertadingan Mewarna Dan Melukis Poster
6. Perlaksanaan Modul Minda Sihat Dan bimbingan kelas PDPR
7. Minda sihat:
- 1 Hari 1 Titik Positif Bersama Cikgu Norbi
- Cakna Diri Bersama Cikgu Zuliadi
8. Sebaran Info Terkini B&K
9.Program Sayangi Diri: Awal Remaja bersama LPPKN

Friday 12 October 2012

Pertandingan Tarian Tradisional Tahun 6 SKPTLDM

12/10/2012(Jumaat): Program yang kedua anjuran Unit Bimbingan Dan Kaunseling selepas pertandingan bola sepak 5 sebelah ialah pertandingan tarian tradisonal yang melibatkan pelajar tahun 6 sempena program selepas UPSR. Pertandingan tersebut disertai oleh 10 kumpulan yang telah ditetapkan oleh pihak sekolah.

Semua ahli kumpulan telah memberi kerjasama dengan baik bagi memastikan kumpulan mereka dapat mempersembahkan tarian yang boleh memikat hati juri pertandingan yang diketuai oleh cikgu Noni Haniza dan dibantu oleh Ustazah Norhuda dan cikgu Azira. 3 aspek yang dinilai iaitu persembahan, kreativiti dan aksesori/pakaian peserta.

Manakala 2 buah lagu yang disediakan untuk setiap kumpulan membuat pilihan iaitu lagu Joget Pahang dan Tarian Pucuk Pisang. Sebelum pertandingan diadakan, semua kumpulan diberikan peluang untuk membuat persembahan di atas pentas seterusnya diberi komen dan cadangan oleh cikgu Noni Hanizar dan Pn.Khatijah untuk setiap kumpulan memperbaiki kelemahan mereka sebelum memulakan pertandingan yang sebenar.

Pertandingan akhir tarian tradisional telah bermula pada jam 9.00 pagi dan berakhir pada jam 10.45 pagi ia dimulai dengan persembahan daripada kumpulan Chery dan diakhiri dengan kumpulan Preeve. Setiap kumpulan telah membuat persembahan dengan lancar dan memuaskan.

Terima kasih kepada semua guru dan pelajar tahun 6 yang terlibat dan kami memohon kemaafan jika ada sebarang kelemahan sepanjang pertandingan diadakan.

KEPUTUSAN PERTANDINGAN ADALAH SEPERTI BERIKUT:-

No comments: