MAKLUMAN TERKINI:AKTIVITI PERTANDINGAN OKT: HIASAN KASIH SAYANG BERSAMA KELUARGA | PERTANDINGAN MEWARNA POSTER TAHAP 1 | MELUKIS POSTER TAHAP 2.......PASTIKAN MURID2 CAKNA PADA TELEGRAM B&K UNTUK DAPATKAN INFO AKTIVITI YANG MENARIK SEPANJANG BULAN OKTOBER

INFO AKTIVITI B&K TAHUN 2021


AKTIVITI B&K BULAN OKTOBER

1. Intervensi Saringan Minda Sihat Tahun 5&6
2. Program Sambutan Bulan Kaunseling,
3. Ceramah Keibubapaan
4. Pertandingan Hiasan Kasih Sayang
5. Pertadingan Mewarna Dan Melukis Poster
6. Perlaksanaan Modul Minda Sihat Dan bimbingan kelas PDPR
7. Minda sihat:
- 1 Hari 1 Titik Positif Bersama Cikgu Norbi
- Cakna Diri Bersama Cikgu Zuliadi
8. Sebaran Info Terkini B&K
9.Program Sayangi Diri: Awal Remaja bersama LPPKN

Tuesday 16 October 2012

CERAMAH AWAL REMAJA OLEH LPPKN DAERAH MANJUNG

16/10/2012(Selasa): Persediaan awal menuju ke alam remaja perlu di beri perhatian yang sewajarnya sebagai langkah mempersiapkan diri dengan ilmu pengentahuan yang secukupnya tentang peringkat perkembangan dan cabaran-cabaranyan. Sehubungan dengan itu program ceramah awal remaja dilaksanakan untuk pelajar tahun 6 dengan menjemput penceramah daripada Lembaga Pembangunan Penduduk dan Keluarga Negara (LPPKN) daerah Manjung iaitu Puan Razania Binti Salleh. Ia diadakan di dewan SKPTLDM pada jam 11.00 pagi.

Sepanjang ceramah diadakan, pelajar memberi tumpuan dan kerjasama yang memuaskan bagi memastikan mereka mendapat input yang berguna sebagai maklumat awal tentang perkembangan awal remaja yang mereka akan tempuhi.

Turut terlibat dengan program ceramah ialah guru-guru matapelajaran yang lain yang bersama-sama mengawal disiplin pelajar. Diharap dengan ceramah yang dianjurkan oleh unit bimbingan dan kaunseling ia berguna kepada semua pelajar tahun 6 sebagai persediaan awal menuju kea lam remaja.

No comments: