MAKLUMAN TERKINI:AKTIVITI PERTANDINGAN OKT: HIASAN KASIH SAYANG BERSAMA KELUARGA | PERTANDINGAN MEWARNA POSTER TAHAP 1 | MELUKIS POSTER TAHAP 2.......PASTIKAN MURID2 CAKNA PADA TELEGRAM B&K UNTUK DAPATKAN INFO AKTIVITI YANG MENARIK SEPANJANG BULAN OKTOBER

INFO AKTIVITI B&K TAHUN 2021


AKTIVITI B&K BULAN OKTOBER

1. Intervensi Saringan Minda Sihat Tahun 5&6
2. Program Sambutan Bulan Kaunseling,
3. Ceramah Keibubapaan
4. Pertandingan Hiasan Kasih Sayang
5. Pertadingan Mewarna Dan Melukis Poster
6. Perlaksanaan Modul Minda Sihat Dan bimbingan kelas PDPR
7. Minda sihat:
- 1 Hari 1 Titik Positif Bersama Cikgu Norbi
- Cakna Diri Bersama Cikgu Zuliadi
8. Sebaran Info Terkini B&K
9.Program Sayangi Diri: Awal Remaja bersama LPPKN

Wednesday 16 January 2013

PENGENALAN SUBJEK TAHUN 4


16/01/2013:Pelajar yang mula memasuki  tahun 4 pada tahun ini telah didedahkan kepada beberapa maklumat penting oleh guru matapelajaran yang tentang beberapa format yang perlu mereka ketahui dan pelajari apabila memasuki tahap 2.  Antara matapelajaran yang perlu diambil perhatian ialah matapelajaran teras yang melibatkan peperiksaan UPSR seperti Bahasa Melayu, sains, matematik dan bahasa inggeris.



Dengan adanya program seperti ini pelajar mendapat pendedahan awal sebelum meneruskan pembelajaran mereka di dalam kelas. Diharap pelajar mengaplikasikan apa yang dipelajari dan diterangkan oleh guru-guru dari SKPTLDM yang berpengalaman dalam menjawab kertas soalan ujian nanti.


Program ini diadakan di Makmal Bistari, dimana pelajar dibahagikan kepada dua kumpulan iaitu Makmal B dan Makmal A. Ia bermula jam 2.00 petang dan berakhir pada jam 4.30 petang bagi memberi peluang kepada pelajar mengikuti persatuan masing-masing. Unit Bimbingan Dan Kaunseling memohon kemaafan atas kekurangan dan kelemahan sepanjang program ini diadakan dan turut megucapkan ribuan terima kasih kepada semua guru yang terlibat. menjayakan program ini.









No comments: