MAKLUMAN TERKINI:AKTIVITI PERTANDINGAN OKT: HIASAN KASIH SAYANG BERSAMA KELUARGA | PERTANDINGAN MEWARNA POSTER TAHAP 1 | MELUKIS POSTER TAHAP 2.......PASTIKAN MURID2 CAKNA PADA TELEGRAM B&K UNTUK DAPATKAN INFO AKTIVITI YANG MENARIK SEPANJANG BULAN OKTOBER

INFO AKTIVITI B&K TAHUN 2021


AKTIVITI B&K BULAN OKTOBER

1. Intervensi Saringan Minda Sihat Tahun 5&6
2. Program Sambutan Bulan Kaunseling,
3. Ceramah Keibubapaan
4. Pertandingan Hiasan Kasih Sayang
5. Pertadingan Mewarna Dan Melukis Poster
6. Perlaksanaan Modul Minda Sihat Dan bimbingan kelas PDPR
7. Minda sihat:
- 1 Hari 1 Titik Positif Bersama Cikgu Norbi
- Cakna Diri Bersama Cikgu Zuliadi
8. Sebaran Info Terkini B&K
9.Program Sayangi Diri: Awal Remaja bersama LPPKN

Monday 1 April 2013

PROGRAM MOTIVASI TAHUN 6: KENAL DIRI BINA IDENTITI


Pelajar yang cemerlang bukan sahaja hebat dalam akademik tetapi juga hebat akhlak dan kelakuannya. Mencapai keputusan cemerlang dalam akademik tanpa jati diri atau keperibadiaan cemerlang belum cukup untuk membolehkan seseorang pelajar dianggap sebagai cemerlang.  Kualiti  tersebut mesti ada pada pelajar cemerlang. Dengan itu, Kem motivasi yang akan diadakan bertujuan untuk mendedahkan bakal calon UPSR  2013 agar lebih bersemangat dan bermotivasi serta membina jati diri yang kuat untuk menghadapi peperiksaan UPSR yang bakal tiba.

OBJEKTIF
·         Menjadikan kem motivasi ini sebagai batu loncatan kepada murid Tahun 6 untuk memberikan kesedaran bahawa kecermerlangan dalam hidup dapat menjamin kelangsungan hidup.

·         Memantapkan jasmani, emosi, rohani dan intelektual supaya murid dapat menghadapi peperiksaan UPSR dengan tenang dan bersemangat.

·         Memastikan murid sentiasa berada dalam keadaan yang sentiasa sihat dan bersedia melalui penyertaan dalam aktiviti-aktiviti yang disediakan.

 KUMPULAN SASARAN
Semua pelajar tahun 6 SKPTLDM seramai 98 orang.

PELAKSANAAN PROGRAM
Tarikh: 10 April  2013
Hari : Rabu
Masa: 8.00 am – 5.00 pm
Tempat: Pusat Kepimpinan TLDM


Kem Motivasi  yang akan  dijalankan meliputi aktiviti ceramah, latihan dalam kumpulan dan penglibatan peserta secara aktif.

            Diharapkan dengan program kem motivasi yang dijalankan calon UPSR SKPTLDM 2013 memperolehi manfaat dan  lebih bermotivasi serta cenderung untuk lebih bersedia  menghadapi UPSR yang sebenar nanti.

"Kemahiran belajar disertai dengan motivasi belajar yang tinggi telah terbukti boleh meningkatkan pencapaian pelajar dalam peperiksaan." -
(Gall & Rakan-Rakan, Tools for Learning ).


Disediakan oleh,
 AHMAD ZULIADI BIN MUSTAFA

No comments: