MAKLUMAN TERKINI:AKTIVITI PERTANDINGAN OKT: HIASAN KASIH SAYANG BERSAMA KELUARGA | PERTANDINGAN MEWARNA POSTER TAHAP 1 | MELUKIS POSTER TAHAP 2.......PASTIKAN MURID2 CAKNA PADA TELEGRAM B&K UNTUK DAPATKAN INFO AKTIVITI YANG MENARIK SEPANJANG BULAN OKTOBER

INFO AKTIVITI B&K TAHUN 2021


AKTIVITI B&K BULAN OKTOBER

1. Intervensi Saringan Minda Sihat Tahun 5&6
2. Program Sambutan Bulan Kaunseling,
3. Ceramah Keibubapaan
4. Pertandingan Hiasan Kasih Sayang
5. Pertadingan Mewarna Dan Melukis Poster
6. Perlaksanaan Modul Minda Sihat Dan bimbingan kelas PDPR
7. Minda sihat:
- 1 Hari 1 Titik Positif Bersama Cikgu Norbi
- Cakna Diri Bersama Cikgu Zuliadi
8. Sebaran Info Terkini B&K
9.Program Sayangi Diri: Awal Remaja bersama LPPKN

Thursday 1 November 2012

PERTANDINGAN MENGUKIR DAN MENGHIAS BUAH

1/11/2012: Pelajar tahun 6 pada hari ini telah menyertai pertandingan mengukir buah tembikai yang dianjurkan oleh Unit Bimbingan Dan Kaunseling secara berkumpulan. Setiap kumpulan diberi sebiji buah tembikai untuk diukir mengikut kreativi kumpulan masing-masing. Manakala untuk hiasan mereka dibenarkan membawa apa-apa buah hiasan yang lain sebagai tambahan hiasan.

Semua kumpulan diberi masa selama 1jam setengah yang bermula pada jam 8.30 pagi dan berakhir jam 10.00 pagi untuk membuat ukiran pada buah tembikai masing-masing. Pemarkahan akan dinilai dalam 3 aspek iaitu Kreativiti 40%, Kebersihan 30% dan Kerjasama 30%.Dalam pertandingan tersebut ia dinilai oleh juri yang berpengalaman iaitu Puan Khatijah Bt Ali, En.Hashim Bin Jain dan Nadiah Bt Sharul Hayali.

Tujuan pertandingan ini diadakan untuk mencungkil kreativi dan bakat pelajar, memupuk semangat kerjasama dikalang an ahli dan membentuk sikap positif semua pelajar. Sepanjang pertandingan diadakan ia turut dibantu oleh guru-guru yang terlibat dengan P&P tahun 6 dan mereka bekerjasama bagi memastikan pertandingan tersebut berjalan dengan lancar.

Pada akhir aktiviti semua ahli kumpulan dibenarkan merasa hasil kreativiti mereka bersama-sama.

No comments: