MAKLUMAN TERKINI:AKTIVITI PERTANDINGAN OKT: HIASAN KASIH SAYANG BERSAMA KELUARGA | PERTANDINGAN MEWARNA POSTER TAHAP 1 | MELUKIS POSTER TAHAP 2.......PASTIKAN MURID2 CAKNA PADA TELEGRAM B&K UNTUK DAPATKAN INFO AKTIVITI YANG MENARIK SEPANJANG BULAN OKTOBER

INFO AKTIVITI B&K TAHUN 2021


AKTIVITI B&K BULAN OKTOBER

1. Intervensi Saringan Minda Sihat Tahun 5&6
2. Program Sambutan Bulan Kaunseling,
3. Ceramah Keibubapaan
4. Pertandingan Hiasan Kasih Sayang
5. Pertadingan Mewarna Dan Melukis Poster
6. Perlaksanaan Modul Minda Sihat Dan bimbingan kelas PDPR
7. Minda sihat:
- 1 Hari 1 Titik Positif Bersama Cikgu Norbi
- Cakna Diri Bersama Cikgu Zuliadi
8. Sebaran Info Terkini B&K
9.Program Sayangi Diri: Awal Remaja bersama LPPKN

Wednesday 18 January 2012

PROGRAM ORIENTASI TAHUN 1

19/01/2012 (KHAMIS):- Program Orientasi untuk tahun 1 telah diadakan di makmal Bestari pada jam 10.50-11.50. Ia melibatkan tahun 1 Nilam, 1 Zamrud, 1 Intan dan 1 Delima. Dalam masa 1 jam, mereka didedahkan dengan aktiviti yang boleh membentuk sikap mereka cintakan kepada sekolah. Program ini yang bertemakan "Sekolahku Sayang" diadakan mengikut jadual waktu Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris dan mendapat kerjasama daripada guru matapelajaran iaitu Pn.Juridah, Puan Patricia, Pn.Azah dan Pn. Normah. Pengisiaanya seperti mendedahkan kepada pelajar tentang latarbelakang sekolah, peraturah dan arahan guru, tempat-tempat informasi yang terdapat di sekitar sekolah, peranan mereka sebagai seorang pelajar dan sebagainya. Diakhir program pelajar dikehendaki meyiapkan jadual waktu kelas mengikkut matapelajaran dan guru yang mengajar.

Program ini bermula pada 18 januari yang melibatkan tahun 1 nilam dan Intan. Manakala program untuk tahun 1 Zamrud dan Tahun 1 Delima diadakan pada 19 Januari.

Sepanjang program ini diadakan pelajar telah memberi sepenuh perhatian dengan melibatkandiri dalam setiap aktiviti yang diarahkan oleh guru. Dengan berakhirnya program ini juga, diharapkan pelajar dapat membentuk sahsiah dan minat untuk belajar dan seterusnya mencapai kecemerlangan dalam matapelajaran mereka nanti.

No comments: